Dag 5 - reisdag naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van ReneAnneke - WaarBenJij.nu Dag 5 - reisdag naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van ReneAnneke - WaarBenJij.nu

Dag 5 - reisdag naar Kandy

Door: Anneke

23 Februari 2016 | Sri Lanka, Kandy

Ons vriendelijke hotel in Sigiriya weer verlaten. (het illegaal bier kopen is dus gelukt). We zullen giechel (de ober) heel erg missen. Op naar Dambulla, een serie heel bijzondere rotstempels met prachtige muur schilderingen en heel veel buddhabeelden. Wat voor mij wel heel lastig was, was dat het nog een heel eind, trap op en af, op blote voeten moest. Daarna een specerijen en kruidentuin bezocht. Heel leuk, alles werd getoond en gelijk gedemonstreerd, zodat we in no time onder de smeersels en olie zaten. Rene zijn arm is zelfs gedeeltelijk onthaard. Daarna kregen we nog een gezichtsbehandeling en massage van nek, rug armen en hoofd. Alles in de hoop dat we veel producten zouden kopen. Wat we natuurlijk gedaan hebben ;). Althans de natuurlijke ontharingscreme. Want die vond ik wel heel goed werken. Rene heeft een babyzachte arm. (#afwijkendisoké). Onderweg naar Kandy kwamen we in de file omdat er een hinduprocessie gaande was. Een heel spektakel! En daarna de file in Kandy maar dat schijnt hier 16 uur per dag normaal te zijn. Morgen eens kijken of Kandy na ruim dertig jaar veel veranderd is.

• 24 Februari 2016 - 18:59

Carla:

Hoi Hoi,

Leuke verslagen. Rene neem je geen buddha-beeld mee anders heb je weer een probleem in het vliegtuig.

Groetjes en nog veel plezier.

Carla

• 24 Februari 2016 - 19:30

Tine:

Gelukkig was de drank gelukt! ;) Wat een prachtige kleuren hebben die tempels, en super mooie buddha's....jullie kunnen ze niet meenemen heb ik inmiddels uit t bericht van Carla begrepen...jammer hoor.
    Ik mag toch hopen dat de volgende plaats niet 30 jaar heeft stil gestaan....!