Dag 8 - Nuwara Eliya en reisdag - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van ReneAnneke - WaarBenJij.nu Dag 8 - Nuwara Eliya en reisdag - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van ReneAnneke - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Nuwara Eliya en reisdag

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2016 | Sri Lanka, Tissamaharama

Om 5 uur ons bed uit en om 5.30 uur op pad naar de Horton Plains. Een hoogvlakte op ongeveer 2200 meter hoog die eindigt bij "Worlds end". OP dit punt eindigt de hoogvlakte om 880 meter recht naar beneden te gaan. Onderweg een prachtige zonsopkomst gezien. Warm aangekleed, want het was er behoorlijk koud, aan de 9,5 km lange tocht begonnen. De gids had al gauw mijn slechte enkel en conditie door en kwam met een geweldig voorstel. Laten we de tocht andersom lopen dan hoef je wat minder te klimmen. Een gouden vondst want daardoor liepen we ook heerlijk rustig, op het moment halverwege na waar we veel tegenliggers kregen. En op de terugweg liepen we heerlijk in de schaduw! Met vereende krachten en veel hulp van Eline, Rene en de gids (waarvoor mijn grote dank) heb ik de tocht kunnen volbrengen. Het was een prachtig mooi landschap van graslanden en af en toe wat nevelwoud. Het uitzicht vanaf "Worlds end" was adembenemend. Het laatste stukje puur op wilskracht en het vooruitzicht van een sigaretje doorgekomen. Moe maar voldaan weer door met ons busje naar Tissa... (en nog iets maar dat vergeet ik elke keer)Het is hier weer erg tropisch met veel insecten en ander gespuis. Eline heeft zelfs een python gezien. Ik gelukkig niet. Ik dacht dat Eline maar een grapje maakte of zich vergiste en hoorde pas de volgende dag dat het echt was.

  • 01 Maart 2016 - 22:46

    Yvonne:

    Wat is dit toch een heerlijke site. Geniet elke dag van jullie reisverhalen en foto's! Verheug me al weer op morgen! Geniet lekker! Knufs!

  • 02 Maart 2016 - 20:24

    Tine:

    Wat een prachtige foto's!!! Gelukkig heeft je lichaam t volgehouden. Snap jouw behoefte om geen python te willen ontmoeten....zou ik ook niet willen!!!! Hoop dat jullie ook nog kunnen relaxen op/aan het strand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Tissamaharama

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 3178

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Sri Lanka

05 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: