Schiphol en andere ongemakken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ReneAnneke - WaarBenJij.nu Schiphol en andere ongemakken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van ReneAnneke - WaarBenJij.nu

Schiphol en andere ongemakken

Door: Eline, met hulp en commentaar van Anneke en René

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2016 | Nederland, Amsterdam

Alleen en veel te vroeg op Schiphol, één "caramel branded latté", betalen, praatje met de barista, een karamel hartje in de koffie er voor terug krijgen. Uurtje wachten, appen & Facebooken: praten over kostuums, ziek zijn en Artis (man, wat wil ik graag naar Artis!)
Anneke en René slenterend naar mij toe, compleet. Incheckbalie zoeken, verkeerde kant oplopen, toch maar het bord checken, goede kant oplopen, inchecken.
Verontwaardig zijn over bagage-discriminatie: hoezo is mijn bagage afwijkend?! Verbazen over technologie: geen douane poortjes meer, slecht een paspoortscanner (die je paspoort uit spuugt wanneer het een klein beetje "afwijkend" is #Afwijkendisoké) en een camera, komt de foto overeen? Scan je ticket maar in, alsof je voor de zelfbedieningskassa van de AH staat.
Waar te eten? Discussie, er moet wijn zijn, instemming, dus kroketten en een burger + wijn.
Inchecken, naar binnen mogen, verwonderen over (again) de technologie in het vliegtuig: hightech tv-schermpjes, Wifi, en een game controller (voor het geval dat schermpje toch een beetje te ver is om aan te raken), Film, weer avondeten - uh oké- met wijn-prima. "koffie, thee?" - ehmm heeft u ook nog meer wijn? Voor het slapen weet u - "Natuurlijk, geen koffie, thee dan?" - Uhmm doet u dat ook maar- "Met baileys?" - (kaching) Ja, doe maar! Omkomen in de kleine alcohol flesjes, poging tot slapen, mislukt, American Ultra kijken (awesome), Maag pijn krijgen, Anneke opstaan, René opstaan, WC.
Terug, poging slaap #2, gelukt, tot Anneke mij wakker maakt: KIJK EENS BUITEN, "ik sliep, maar oké". Zonsopgang bekijken, WC.
Dubai, deo willen kopen, geld pinnen, WC , ergens iets drinken, chagrijnige Anneke: IK WIL ROKEN, ze gaat roken, ik ga weer naar de WC. Vliegtuig in, ongelofelijk mooi uitzicht op Dubai uit de lucht, lunch krijgen (hè waar is mijn ontbijt?!) ongeveer zelfde als het avondeten,. Film kijken, WC, existentiele crisis krijgen: misschien had ik toch aan het gangpad moeten zitten in plaats van aan het raam, WC, Film kijken, inslaap vallen, landen: René: Nog 5 minuten - ik: o, dan slaap ik nog even verder. Aankomen, gespannen zijn of mijn "afwijkende" bagage ook mee mocht (#afwijkendisoké), gelukkig wel, chaffeur ontmoeten, geld pinnen, Anneke roken op een plek waar niet gerookt mag worden - snel doorlopen naar waar dat wel mag. In de auto, hotel (WC!) , slapen (Anneke en Rene: zwemmen) restaurant zoeken (Eline: enige voorwaarde: een WC), toch maar in het hotel eten. Bier drinken, onweer bekijken op het strand en naar bed!

  • 20 Februari 2016 - 19:38

    Tineke:

    Hey hallo allé 3!
    Leuk jullie heenreis perikelen! ;) Dat van die rookplek die geen rookplek is kennen wij ook!
    Eline, ik zou op de terugreis idd een gangpadstoel kiezen.....arme jij! Hopelijk kunnen jullie nú echt gaan genieten. Heel veel plezier!!!!
    Groetjes Tine & Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 3198

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Sri Lanka

05 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: