Dag 4 - Sigirya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van ReneAnneke - WaarBenJij.nu Dag 4 - Sigirya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van ReneAnneke - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Sigirya

Door: Eline (natuurlijk)

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2016 | Sri Lanka, Sigiriya

Weer vroeg op, de gids kijkt me verontschuldigend aan. Helaas wil ook ik niet op het warmst van de dag een rots beklimmen, dus ik zeg: It's okey.
Daar staan we dan, Anneke achter gelaten bij het museum, voor de prachtige Sigiriya rots. René en ik stappen flink door, volg de tourist flow had de gids gezegd, onmogelijk te missen dus.
Als snel wordt ik bij de eerste iets uitdagende trapjes omhoog geholpen, terwijl het tegen bejaardentehuis aanzittende koppel voor mij gewoon wordt overgeslagen, blauw haar, waar dat niet goed voor is. Beleefd waai ik de hulp weg.

We beginnen de klim en we zijn nog niet eens op een kwart of onze "tourist flow" stopt: File. Alle trappen vol met touristen met grote camera's, van warmte/verveeldheid/gebrek aan warmte/gebrek aan ruimte/gebrek aan personal space niet weten waar ze het moeten zoeken, dan maar focussen op het aapje of de schurftpuppies die hier in overvloeden zijn. De rij beweegt, we komen nog eens ergens. Het uitzicht adembenemend, de muurschilderingen van vrouwen met doorschijnende kleding (die door de tand des tijd zijn weggevaagd; yeah right) prachtig (en erotisch).
Daarna vervolgt onze klim naar de top, flink doorstappen. "OMG your hair is blue" , René: "No it's not, it's your eyes!" (#afwijkendisoké).
Geweldig om de top te bereiken, rond te slenteren, te genieten van het uitzicht en de beginnende uitdroging en weer naar beneden te klauteren (een stuk makkelijker en sneller dan naar boven).

Aan de voet van de berg- wait wut? Waar is onze gids? Nergens te bekennen, alle afgesproken parkeerplekken afgelopen, nog steeds niets. Het wordt warmer, wij ongeduldiger, na anderhalf uur hebben we het gehad en nemen we de tuctuc naar huis.
Om de stress kwijt te raken heb ik nog even een lekkere rugmassage genomen, met real-life-wild sounds. Hoe awesome is dat, daarna zen, ondanks mijn licht verbanden huid! Zwemmen helpt ook de spieren ontspannen en dan is het weer avond eet tijd.

Het is volle maan dus dat betekend geen alcohol en vlees, volgens goed buddhistisch gebruik dan. Elke volle maan is namelijk een feestdag in Sri Lanka (lekker veel vrij)! Laatste avond in Sigiriya, Anneke probeert nog snel even illegaal biertjes te kopen van het hotel, het maakt toch niet uit, we zijn morgen weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 3197

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Sri Lanka

05 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: